Tips mengeratkan kasih sayang suami isteri~

Leave a Comment

Haii..

Masa baru kawen semuanya maniskan, lepas dah masuk tahun kedua dan seterusnya hambar. Katakan tidak pada statement yang macam tu ok!! Kita sendiri yang kena take action dan yang paling penting mestilah kena give and take. Takkan sorang je yang nak kena all out kan and tipulah kalau tak pernah gaduhkan " sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri" acehhh..
So apa yang boleh saya share sedikit tips dalam rumah tangga maybe boleh dimanfaatkan bersama..

Give and take- so kalau asyik wife yang buat ataupun all out akan sampai satu tahap jadi tak ikhlas and boleh meletop apa yang terbuku dalam hati tu. Perkahwinan  adalah perkongsian yang kita kena faham isteri bukan tugas mutlak kena buat semua benda dalam rumah ok ( bukan robot!), so take action kita bukan macam zaman nenek kita dulu dulu. Kadang-kadang boleh nampak ada pakcik2 yang sampai lepas makan pun tak boleh angkat pinggan sendiri ke sink kan? oh please lah. Dari awal kawen saya takkan buat semua sorang2, Saya akan suruh abg masak kalau saya penat / abg akan isi minya kereta plus TnG / abg akan buang sampah / kadang2 saya akan suruh abg urut kaki sebab penat sangat /Buat susu anak gilir2 / ok pendek kata saya tak mampu nak buat semuanya sendiri walaupun nampak macam kejam kan tp sangat effective cara ni. Abg pandai buat kerja rumah, mandikan anak, and paling ketara abg lg allert pantau suhu ahmad bila demam. Pendek kata abg mcm Mr. Mama dimata saya.. hihi jahat kn.. So wahai isteri diluar sana kena suruh suami buat kerja, sbb kadang-kadang org lelaki tak buat kalau tak disuruh. Once bila dia dah biasa tanpa disuruh pun dia akan buat.

Sharing is caring- Tips ni memang saya amalkan since dari awal kawen lg (masa kentut pun tak berbunyi lagi..ahaks) segalanya kalau boleh nak share contohnya setiap kali makan kat rumah saya akan guna satu cawan je, so saya akan tengok kesan abg minum dan minum at the same part. Antara lain kami share bantal (hurm kadang-kadang kata tak best bantal kat rumah, pinjam lengan abg lagi best..hihi walaupun abg lebih kurang saya "tulang" ngeeeer) apa lagi yang boleh di share saya akan share dgn abg, walaupun banyak towel dalam almari tapi dah terbiasa share hurm lantak pi lah nak kata tak elok kan kongsi towel, sofar 3tahun ni kulit ok je..kikikih

What you give, you get back- Yang ni paling ketara apa yang saya belajar sepanjang jadi wife abg, saya sangat all out dalam menjaga abg (kecuali kalau dah larat sangat buat ala-ala je) sampaikan seluar kecil, seluar besar baju akan tersedia atas tilam so abg just pakai je. Pecayalah suami rasa dihargai sangat-sangat (berbaloi lah keluar duet hantaran mahal kan kan) dan abg selalu puji sayang ni baiklah..ngeeee berbunga-bunga rasa. Apa yang saya nampak bila penat atau pun tak sihat abg akan take over banyak benda, walaupun tak sempurna macam saya buat but saya really appreciate.. arghhh jatuh cinta dgn abg entah untuk kali keberapa...

Alamak mata dah berat penangan nasi lemak yang abg masak tadi..nanti saya akan sambung share tips ok.. Adiosss!!!



Me & Abg







0 ulasan:

Catat Ulasan