My Passion

Leave a Comment
Hai..

Mood menaip dah datang sambil Ahmad J teman bonda kat sebelah..Cet konon dah besarlah tu sambil duk bebel kat sebelah, apalah yang dia cakap ek. Ok lah kali ni saya nak cerita tentang artwork yang satu ni iaitu Weaving. Mesti ramai tak tau apa kebendanya weaving kan, so saya akan cerita sikit apa itu weaving- Dalam erti lain yang mudah ialah tenunan / anyaman, mesti tengah terbayang tikar mengkuangkan..hihi..so konsepnya sama ( basically ada lunsing dan pakan / warp and weft) iaitu benang yang menegak dan benang yang melintang tulah yang kita masukan semasa menenun / menganyam..

Ni one of my favorite artwork, Tapestry Weaving inspired dari burung merak yang saya namakan "Merak Kayangan". Kalau nak tahu nak buat ni makan masa berbulan lamanya.. Tapestry weaving saya gunakan off loom / frame yang dibuat sendiri. Gigih sangat buat weaving ni saya banyak gunakan kain perca untuk menghasilkannya..

Merak Kayangan

  • Exhibition Di Galeri Shah Alam tahun 2013 



Buzz

  • Exhibition Batik Extravaganza - Galeri Tunku Zahirah Uitm Shah Alam 


Nanti saya akan upload artworks yang lain (hihi syiok sendiri pulak).. Tungguuu. Adioss!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan